مرجع مقالات، آموزش و خبرهای خلاقانه و نوآورانه،آموزش ترفندهای کاربردی
۸ راهکار لاغر شدن برای زمان هایی که سرتان شلوغ است

۸ راهکار لاغر شدن برای زمان هایی که سرتان شلوغ است

واسه کسایی که مشغله زیادی دارن و بسیار هم نگران زیاد شدن وزن شون هستن، خبر خوبی داریم که نیاز به صرف زمان زیادی هم نداره. این راهکارهایی که تنها چند دقیقه طول میکشن، برگرفته از کتاب پرفروش «رژیم شکمی صفر» هستن که به وسیله نیویورک تایمز در اختیارمون قرار گرفته.

فقط در دو ثانیه

یه قهوه تلخ سفارش بدین: یه فنجون قهوه تلخ تقریبا بدون کالریه. یه فنجون قهوه ای که همراه شکر و خامه باشه هم ۸۰ کالری داره.
اگه بتونین هر روز یه قهوه تلخ بخورین، در طول یه سال، چیزی در حدود ۷ کیلوگرم لاغر میشین.

فقط در ۵ ثانیه

خوراکیای مورد علاقه تون رو بو کنین: تحقیقات نشون دادن که بو کردن میوه های سبزرنگ مانند سیب سبز، یا میوه هایی چون موز و هلو می تونه هوس خوردن چیزای شیرین مانند دسرهایی پر از شکر رو کم کنه.
محققان دلیل این رو عادت کردن ضمیر ناخودآگاه به انتخابای سالم غذایی می دونن. اگه یه ظرف از میوه یا یه لوسیون شامل اسانسای خوشبو رو روی میزتون بذارین می بینین که در دور و بر اون مگس جمع می شه.

این خود می تونه اهمیت بوی مواد خوراکی رو نشون بده.

 

در ۱۵ ثانیه

 

چیزایی رو دوست دارین بخورین رو تو ذهن تون تصور کنین: پژوهشا نشون داده که اگه از چیزی که به خوردن اون علاقه دارین، قبل اینکه هوس خوردنش رو بکنین اونو تو ذهن تون تصور کنین، ولع تون واسه خوردن اون کم میشه. تو یه تحقیق علمی از گروهی از شرکت کنندگان خواسته شد که بین ۳ تا ۳۰ عدد اسمارتیز «ام ان امز» رو بخورند. اونایی که تصور خوردن اونو قبل از خوردن داشتن مقدار کمتری خورده بودن.

در ۶۰ ثانیه

برنامه ریزیای ورزشی با بقیه داشته باشین: وقتی که کارتون تموم میشه، احتمال قرارهایی با دوستان تون می ذارین که بیشتر همراه با خوردن غذا و نوشیدنیای پرکالریه. اگه با دوستان تون در جاهایی مانند کلوپای ورزشی یا مکانای مخصوص پیاده روی و دویدن قرار بذارین، اون وقت راضی میشین که با در نظر گرفتن محیطی که به اون پا گذاشته اید، برنامه هاتون رو تنظیم کنین و وزن خود رو هم در نظر داشته باشین. در مطالعه گذشته انجام پذیرفته روی ۴۰۰۰ زوج این نتیجه بدست اومده که اون زوجایی که قرارهای ورزشی و گروهی رو با هم تنظیم می کنن، نسبت به بقیه زوجای این مطالعه به انجام فعالیتای به درد بخور و سالم دست میزنن.

فقط در ۷۵ ثانیه

از مصرف سبزیجات فریز شده دوری کنین: از اونجایی که بیشتر سبزیجات کنسروی و یخ زده اندازه ویتامین و مواد غذایی به درد بخور کمتری دارن بهتره از مصرف اونا دوری شه.
نتیجه مطالعه ای که در مجله «علم، غذا و کشاورزی» به چاپ رسید، نشون داده شد که ویتامینای چون «سی» و «بی» تا ۹۵ درصد از خاصیت خود رو در حالتای یخ زده از دست میدن.

نوشته دیگر :
کودتای نافرجام ترکیه و نقش سایبر دیپلماسی

 

در ۱۰۰ ثانیه

 

میوه های هسته دار بخورین: تحقیقات جدید نشون داده که میوه های چون هلو و زردآلو که هسته دارن، می تونن چربیای شکمی رو آب، کلسترول و انسولین رو در بدن تنظیم کنن. از دلایلی که این میوه ها می تونن باعث تخت شدن شکم تون شن اینه که اونا با دارا بودن ترکیبات فنولیک، در چربیا تغییراتی رو به وجود آوردن. دست کم یکی از این میوه ها رو به عنوان میان وعده در برنامه غذایی خود بذارین یا اونو در کُورن فلکس صبحونه یا سالاد بعد از ظهرتان بذارین.

 

فقط در ۲ دقیقه

 

قبل از شامای کاری یا دوستانه چیزی بخورین: ممکنه کمی عجیب به نظر برسه اما اگه قبل از اون دست کم ۱۱۲۸ کالری ای که قراره در رستوران به شما داده شه، چیزی خورده باشین، می تونین در دراز مدت  وزن خود رو کم کنین. تحقیقات انجام گرفته در «پن استیت» نشون داده که خوردن یه سیب یا یه سوپ قبل از وعده اصلی شام می تونه تا ۲۰ درصدکالری احتمالی که ممکنه دریافت کنین رو کم کنه.
اگه هر روز ۲۰ درصد از کالری دریافتی بدن تون رو کم کنین، در طول یه سال، حدود ۲۲ کیلوگرم وزن کم می کنین.

فقط در ۱۰ دقیقه

گوشت رو در روزای تعطیل در آروم پز بپزید: گوشتی رو که می خواین بخورین در کمی روغن سالم و غیراشباع به اندازه ای سرخ کنین که دو طرف اون قهوه ای شه که چیزی در حدود ۱۰ دقیقه زمان میبره. بعد، روی اون پیاز خرد شده، قارچ و ۲ قاشق غذاخوری سرکه بریزین و داخل آروم پز بذارین. اجازه بدین که به مدت ۶ ساعت داخل آروم پز بمونه، اون وقت می بینین که به هر کدوم از اعضای خونواده با این کار تنها ۳۴۵ کالری انرژی می رسه. این کار گزینه مناسبی واسه روزای تعطیله.