مرجع مقالات، آموزش و خبرهای خلاقانه و نوآورانه،آموزش ترفندهای کاربردی
تحقیقات جدید و نتیجه ای عجیب؛ بد و بیراه گفتن قدرت انسان برای تحمل درد را افزایش می دهد

تحقیقات جدید و نتیجه ای عجیب؛ بد و بیراه گفتن قدرت انسان برای تحمل درد را افزایش می دهد

بعضی در زمان انجام دادن بعضی از کارا و فعالیتای بدنی سخت، عادت به گفتن بد و بیراه و بد و بیرا دارن و این واسه شون پدیده ای عادیه. واسه بعضی که مبادی آداب هم هستن، گاه این اتفاق میفته. مثلا وقتی که در باشگاه و روی یکی از دستگاه های ورزشی مانند الپتیکال قرار دارین و تنها چند دقیقه به پایان تمرینای تون باقی مونده، نفس کم میارید و خسته میشین، امکان داره که شروع به بد و بیراه گفتن کنین. با این کار کمی آروم شده و بیشتر بقیه اون فعالیت رو انجام می دید.

اینجور عکس العملی در بعضی از فرهنگا بیشتر دیده میشه. مثلا در خیلی از فیلمای هالیوودی هم الفاظی این چنینی رو بسیار می شنوین. جالبه که این بد و بیراه گفتنا نه فقط باعث به انجام رسوندن کار می شن بلکه احساس بهتری رو هم در فرد انجام دهنده اون به وجود می آورد.

تحقیقات علمی گذشته نشون داده پشت اینجور اتفاقی بعضی از حقایق بیولوژیکی نهفتهه. «ریچارد استیونز» سخنگوی انجمن روانشناسی دانشگاه «کیل»، در تحقیق گذشته خود در انجمن روانشناسی بریتانیا اقرار داشته که گفتن بد و بیراه اونم با صدای بلند می تونه دلیل افزایش قدرت افراد شه.

در این رابطه دو تحقیق انجام قبول کرد که در مطالعه اول، از ۲۹ نفر خواسته شد در بین انجام تمرینای سخت ایروبیک و یا نرمشای سنگین و سخت با دوچرخه اینجور بد و بیراهایی رو با صدای بلند بگن و یا در صورت نبود تمایل از گفتن اونا دوری کنن. در میان کسایی که به این کار مبادرت کرده و شروع به بد و بیراه گفتن کردن، متوسط انرژی اونا تا ۲۴ وات زیاد شد.

در آزمایش دوم، به ۵۳ از داوطلبان شرکت در این تحقیق «هندگریپر» داده و از اونا خواسته شد که به مدت ۱۰ ثانیه اونو بفشارند. داوطلبان می تواستند طبق تمایل خود موقع انجام این کار فحش و بد و بیراه بدن و یا از انجام این کار دوری کنن. نتیجه این آزمایش هم نشون داد آدمایی که از بد و بیراه گفتن دوری نکرده بودن، در مقایسه با بقیه بیشتر از دو کیلوگرم قدرت بیشتری رو گرفتن.

نوشته دیگر :
با ثروتمندترین افراد دنیا در سال ۲۰۱۷ بیشتر آشنا شوید

تحقیق «استیونز» رابطه بین درد و بد و بیراه گفتن رو بررسی کرد و به اثبات رسونید که بیان بلند الفاظی چون فحش موقع تحمل درد می تونه تحمل اون درد رو آسون تر گردونه. ایشون دریافت آدمایی که موقع فرو بردن دست خود در آب یخ شروع به فحش دادن و بد و بیراه گفتن می کنن در مقایسه با آدمایی که این کار رو انجام نمی دن، زمان بیشتری قادر به تحمل سرما هستن و زمان بیشتری دست خود رو درون اون آب نگه می دارن.

ایشون در مورد دلایل اینجور پدیده ای میگه: “یکی از دلایل این تحریک سیستم اعصاب سمپاتیکه که قلب رو در زمان احساس خطر با تپش بیشتری همراه می کنه.
اگه واقعا اینجور باشه ما واسه افزایش قدرت آدما اونا رو تشویق به بد و بیراه گفتن موقع تحمل درد می کنیم.”

البته ایشون به این موضوع هم اشاره میکنه که بهتره در این مورد تحقیقات بیشتری انجام شه.
«استیونز» ادامه میده: “وقتی که ضربان قلب و بقیه عواملی که انتظار می رفت بر سیستم اعصاب سمپاتیک تاثیر داشته باشن و دلیل افزایش قدرت شن رو بررسی کردیم، تغییرات چندانی رو بدست نیاوردیم. پس واسه پیدا کردن دلیل اصلی افزایش قدرت آدم موقع تحمل درد با بد و بیره گفتن به تحقیقات و پژوهشای بیشتری نیازه.”