مرجع مقالات، آموزش و خبرهای خلاقانه و نوآورانه،آموزش ترفندهای کاربردی
به مناسبت چهل و پنجمین سالروز اکران فیلم «پدر خوانده»؛ نگاهی به تغییرات ظاهر و چهره بازیگران مشهور این اثر سینمایی

به مناسبت چهل و پنجمین سالروز اکران فیلم «پدر خوانده»؛ نگاهی به تغییرات ظاهر و چهره بازیگران مشهور این اثر سینمایی

علاقه مندان به فیلم و سینما، به طور ختم با اثر مشهور فرانسیس فورد کاپولا به نام «پدر خونده» آشنایی دارن. این فیلم سینمایی به حدی خوب ساخته شده بود که تشویق تموم منتقدان و علاقه مندان رو برانگیخت. چهره واقعی مافیا بسیار خوب نشون داده شد و تموم اقشار اونو باور کردن. حالا که بیشتر از ۴۵ سال از نمایش اولین قسمت اون گذشته، عوامل و بازیگران اون دور هم جمع شدن تا یاد و خاطره گذشته رو زنده کنن.

ملاقات عوامل در جریان جشنواره فیلم ترابیکا در شهر نیویورک انجام شد و طی اون کارگردان و بازیگران مطرح مانند آل پاچینو از گذشته ها یاد کردن. «پدر خونده» به نظر بسیاری بهترین فیلم تاریخ سینماست و کمتر اثری رو میشه تا این حد خوب در نظر گرفت. «مارلون براندو» هنرپیشه اصلی که یکی از به یاد موندنی ترین بازیای تاریخ هالیوود رو رقم زد، در سال ۲۰۰۴ در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

این مراسم به وسیله «رابرت دنیرو» یکی از بنیان گذاران جشنواره یاد شده ترتیب داده شد و «ال پاچینو»، «رابرت دووال»، «جیمز کان»، «دایان کیتن» و «تالیا شایر» در اون شرکت کردن. بیشتر صحبتا دور این محور بود که ساخت «پدر خونده» ایده خیلی سخت و بلند پروازانه ای به حساب می رفت.

در اون زمان آقای کاپولا کارگردانی جوون بود و آل پاچینو هم تازه میخواس نامی واسه خود دست و پا کنه.
آقای کاپولا با اشاره به کتاب «پدر خونده» نوشته ماریو پوزو گفت: “من اولین بار پس از خوندن کتاب احساس خوبی نداشتم، چون کتاب بسیار طولانی و خسته کننده بود.”

این کارگردان تلاش زیادی به حرج داد تا بتونه آل پاچینو رو واسه اجرای نقش مایکل کورلئونه پیدا کنه.
اون حتی تستای بسیار خیلی از پاچینو واسه این نقش گرفت؛ به حدی که تعداد دقیق اونا خاطرش نبود. اما آقای کاپولا به محض دیدن چهره پاچینو فهمیده که بازیگر مورد نظرش رو پیدا کرده.

نوشته دیگر :
کارزار روبان سفید ؛ وقتی مردان در تلاش برای پایان دادن به خشونت‌ علیه زنان هستند

خود آقای پاچینو کمتر از کاپولا علاقه و سرسختی نشون می داد و حتی بهش پیشنهاد کرده بود که کار کردن با همدیگه رو به بعدا بندازن. حتی بازی اون در نقش «سانی کورلئونه» هم مطرح شد؛ نقشی که خود آقای دنیرو هم قبل از بازی ویتو کورلئونه جوون در «پدر خونده ۲» واسه اون تست داده بود.

آل پاچینو یه شب پس از فیلمبرداری گفته بود که همه چیز از دست رفته و این بدترین فیلمیه که تا حالا ساخته شده.
این وسط اتفاقاتی افتاد و آقای کاپولا همیشه خطر اخراج از پارامونت رو احساس می کرد.
ایشون حتی به این نتیجه رسید که پارامونت باید اونو اخراج کنه.
حضرو مارلون براندو در فیلم هم با مقاومت پارامونت همراه شد.

به هر حال با وجود تموم مشکلات یاد شده، فیلم «پدر خونده» به نتیجه رسید و یکی از به یادماندنی ترین آثار تاریخ سینما شکل گرفت. تصاویری که در ادامه قرار داده شده، بازیگران این اثر رو پس از ۴۵ سال به صورت مقایسه ای نشون میدن.

از شما دعوت می کنیم به تماشای اونا بشینین.

مارلون براندو

رابرت دنیرو

تالیا شایر

دایان کیتن

رابرت دووال

جیمز کان

آل پاچینو

سوفیا کاپولا

اندی گارسیا