مرجع مقالات، آموزش و خبرهای خلاقانه و نوآورانه،آموزش ترفندهای کاربردی
از المپین های ایرانی تا سلبریتی های سینما

از المپین های ایرانی تا سلبریتی های سینما

 

از بهترین مدافع جهان چه خبر؟

 

سید محمد موسوی، یکی از پر امیدای ایران در تیم والیبال کشورمون، این روزا روزگار شلوغی رو در دهکده بازیای المپیک رویو دوژانیرو می گذرونه و بعضی وقتا، فیلم و تصویری از اتاق و جاهایی که در طول روز با هم تیمی هاش میره، به اشتراک میذاره.
اون در این هفته که با ۳ مسابقه مهیج تیم ملی والیبال همراه بود، چند تصویر اینستاگرامی به اشتراک گذاشت تا تعداد مخاطبانش به بیشتر از ۹۰۰ هزار نفر برسه.

از شهرام محمودی چه خبر؟

شهرام محمودی هم که در ۳ بازی گذشته تیم ملی والیبال کشورمون نقش موثری داشته، خیلی وقت نکرد در این هفته بیشتر از ۱ پستی که در بالا توجه می کنین، مطلبی منتشر کنه  و این تصویر به تمریم ملی پوشان در اولین روز اقامت در دهکده بازیای ریو ۲۰۱۶  برزیل اختصاص داره.

از جوون ترین المپین ایرونی چه خبر؟

آریا نسیمی خوشحال که چند روز پیش گزارش مفصلی درباره اون منتشر کردیم، جوون ترین شناگر ایرونی در تاریخ رقابتای المپیکه. اون تازگیا تصویری رو با زهرا نعمتی، پرچمدار کاروان اعزامی ایران در روز افتتاحیه در ورزشگاه ماراکانا ریو منتشر کرد.

بهنوش بختیاری از خودش خجالت میکشه!

بهنوش بختیاری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، این روزا دوران شلوغی رو هم در دنیای مجازی و هم کار صحنه ای پیش می بره.  دنبال کننده هایوی از مرز ۵ میلیون نفر فرار تر رفته.

پشت صحنه نمایش سه خواهرهمراه بهترین و درجه یه ترین بازیگران تئاتر ایران و همراه با افشین هاشمی که مطمئنا قدرتمندترین بازیگر نمایش این دوره از تاریخ ایرانه..خیلی قوی .. معتقد … وقت شناس .. پراستعداد…پرتلاش..وانسان…آدم…آدم…بعضی نمایشها اگه افشین هاشمی رو نداشته باشه اصلا نباید اجرا بشه..چون کارایی و تکنیکهاییه که فقط و فقط اون بلده..من متحیرم از قدرت بازیگریش…و بی ادعا بودنش..ازینکه میبینم هرروز با انرژی دوبرابر و انگیزه ای عجیب روی صحنه میره..

از خودم خجالت میکشم که حتی نام بازیگر به روی خودم بذارم…افشین هاشمی دنیای دیگری از بازیگری رو به ما آموخت…که چقدر باید مواظب احساسات..بدن..صدای خودمون باشیم..سیگار خط قرمزشونه…و تموم نیرویش رو این روزا روی مشکی نمایش ما گذاشته..کاراکتر فیروز که اگه افشینو نداشتیم واقعا نمیشد که بشه…و صد البته راهنماییای خیلی خیلی به درد بخور کارگردانی مثل استاد حمید امجد.

.کاش بیایید و ببینین که من راست میگم..و حیفه که تو این فرصت مفاخر هنر این کشورو از نزدیک نبینیم..حیف میشه اگه سه خواهرو نبینید..افشین جون و استاد امجد درخششای فوق تصوری در انتظار شماس که روح و جانتون رو واسه این اجرا گذاشتین..من دست شما رو میبوسم…افشین هاشمی بلده هزاران نقش بازی کنه…اصلا وقتی روی صحنه س مطمئنی که اون صحنه درست و تمیز و گرم اجرا میشه…افشین هاشمی تکرار نشدنیست..قدرش رو بدونیم…خیلی باید قدرش رو بدونیم..هرشب ساعت هفت وسی سالن اصلی تئاترشهر

پرویز خان پرستویی به هیروشیما رفت

پرویز خان پرستویی، این روزا در اینستاگرام، همونجوریکه در گزارشات هفته های پیش گفتیم، به ارائه دکلمهای دیجیتالی و بیان نقطه نظرات با نثری خاص عادت داره.
شاید کم تری سلبریتی هنرپیشه ایرونی در اینستاگرام سراغ داشته باشیم که به اندازه پرویز پرستویی، به وعظ گویی و بیان نکات روانشناسی و جامعه شناسی و آسیب شناسی فرهنگ عام بپردازه.  پرویز خان این هفته از افتتاحیه المپیک و سفر به هیروشیمای ژاپن گفت:۶ آگوست ۲۰۱۶ به همراه بعضیا از هنرمندان .همایون اسعدیان، مازیار میری، حسن برزیده، پژمان لشگری پور و حبیب احمدزاده و…….درکنار جانبازان عزیز موزه صلح و شرکت درهفتادمین سالگشت بد مستی جنایتکاران وحشی در هیروشیما به نام منافع آمریکایی. وامروز عصرافتتاحیه جشنواره صلح ودوستی ایرانیان

اگه دلتات واسه دکلمهای اینستاگرامی پرویز خان تنگ شده، جدید ترین دکلمه اینستاگرامی ایشون رو بخونین:

مسیرهای زندگی ات هستی؛ وزندگی همیشهً با تموم رنجا ولذت هایش در حال اتفاق افتادن ودوباره تکرار شدن و نو شدن. تو می اندیشی، تو حرکت می کنی وایجاد می کنی وزندگی رو می شناسی. بنابراین ناگزیر از پذیرفتن دردا و رنجا هستی ودر پی دیدن وحس کردن زندگی، رنج های اونو تجربه خواهی کرد. هنگامی که توانستی زندگی رو با وجود رنج هایش قبول کنی و سیال وارام با اون کنار بیایی ،جزئی از طبیعت می شوی زیرا به تعادل وتعاملی عمیق با محیط پیرامونت می رسی، هنگامی که بدی رو با بدی جواب ندادی وکینه به دل نگرفتی و به همه احترام گذاشتی؛ حتی گزند حاصل از رفتار اونا تورو آزار نمیده ،زیرا انچنان ارام ونرم از کنار ان عبور می کنی که انرژی منفی حاصل از ان در تو گسترش نمیابد و هیچوقت قادر به تسخیر روح تو نیس.
وقتی به کائنات لبخند زدی وبه شادی عشق و نیکی تقدیم همه کردی،لذت وشادی به سویت بر می شه.
وقتی زندگی رو به بیهودگی سپری کردی واز ان خسته شدی، به روش خودت ازت دست خواهد کشید وفراموشت می کند. و خشم و ستیز با روزگار نیز شک نداشته باشین پاسخی محکم تر از طرف روزگارت داره.
این قانون زندگیه که به هر رفتار واثری همون طور جواب می دهد و لذت ورنج در نهایت به دست خودِ تو ایجاد می شه.

پرویز خان رو در https://www.instagram.com/parvizparastouei دنبال کنین. اون بیشتر از ۴۰۰ پست منتشر کرده.

علی لاریجانی : اینستاگرام و آب و تاب!

تنها پست این هفته در صفحه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، مربوط به گشایش پارک آبی در قمه که همین موضوع دلیل شد تا رییس مجلس شورای اسلامی پس از مدت به اینستاگرام بیاد و مطلبی به توضیح زیر مرقوم فرمایند:

در شرایط فعلی بیشتر از هشتصد هزار میلیارد تومن پول در دست مردم قرار داره.
حالا که این منابع در اختیار مردمه و اونا علاقمند به #تولید هستن باید زمینه واسه ورود این منابع به تولید و #کارآفرینی جفت و جور شه چون که اگه امروز دچار لکنت در تولید هستیم به دلیل جفت و جور نبودن این زمینه‌ها هستش.
مراسم گشایش و بهره‌ورداری از مجموعه پارک آبی “آب‌و‌تاب” در بوستون غدیر #قم ۱۳ مردادماه ۱۳۹۵

بهرام رادان ۲ میلیونی

بهرام رادان که این روزا فیلم بارکد رو روی پردها داره، شمار دنبال کننده هاش از مرز ۲ میلیون مخاطب فرا تر رفت. ایشون بخشایی از این فیلم رو به صورت ویدئوهای کوتاه منتشر کرد.
اون این هفته تنها ۱ پست منتشر کرد و اونم اختصاص داشت به تصویر پرتره ایشون که قراین نشون میده که اون در تبریزه و شاید خیلی حوصله نوشتن و اینستا بازی نداره. هر چند اون هیچ کلمه ای زیر این عکس ننوشت، اما دوست دارانش بیشتر از ۳ هزار پست و بیشتر از ۱۲۵ هزار لایک به جدید ترین پست ایشون دادن.

بهرام رادان بیشتر از ۸۷۰ پست به اشتراک گذاشته.

تسلیت اینستاگرامی پژمان به پژمان

این هفته پژمان بازغی، تنها یه پست منتشر کرد و اونم مربوط به درگذشت مادر پژمان جمشیدی بازیگر دنیای مستطیل سبز بود که مادرش به رحمت خدا رفته. تسلیت اینستاگرامی پژمان هنر به پژمان فوتبال و سینما، ده ها هزار لایک رو به همراه آورد.

اون نوشت: پژمان عزیز خیلی سخته،خیلی، نمیدونم چی باید بگم، تسلیت میگم و در کنارتم روحشون قرین رحمت.

پژمان بازغی این روزا فیلم بارکد رو با فروش ۸ میلیاردی روی پرده سینماا داره،ایشون ۷۵۰ هزار دنبال کننده داره و فقط صفحه همسرش، مستانه مهاجر، که تدوین گر سینما هستش رو فالو کرده.

رامبد جوون و توصیف اینستاگرامی از جواد خیابانی

رامبد جوون که دو سالیه که با برنامه طنز خندوانه در شبکه نسیم، مخاطبان زیادی رو دست و پا گرده، در اینستاگرام هم بسیار فعال بوده و بیشتر از ۱ هزار پست رو به اشتراک گذاشت که ۳.۵ میلیون دنبال کننده واسه ایشون به همراه آورد. ایشون تازگیا تصاویری از حضور جواد خیابون، گزارشگر فوتبال تلویزیون رو که بر برنامه پر مخاطبش دعوت کرده در اینستاگرام منتشر کرد.

اون درباره جواد خیابانی، گزارشگر حماسه ملبورن نوشت:

سلام رفقا ١- لطفا به جواد خیابانی با تموم ضعفا و قدرت هاش احترام بزارید امشب در کمال صداقت و یه رنگی در خندوانه ظاهر شد و شب عالی برامون ساخت ٢- دوستون دارم ٣- اگه متوجه پرشی در ویرایش برنامه میشین بخش کلی اش به خاطر اینه که ما در خندوانه یاد گرفتیم و عادت کردیم که زیاد گفت و گو کنیم تا یخ مهمون آب بشه و حرفای مختلفی گفته بشه , معمولا چیزی در حدود دو ساعت این گفت و گوا زمان میبره که تماشاگران داخل استودیو این ماجرا رو می بینن. و در آخر چهل و پنج دقیقه از این گفت و گوا در تلویزیون پخش میشه . پس تصور اینکه سانسوری در کار هست از ذهنتون بیرون کنین، بعضی جاها هم اصلاحیه هایى از طرف تلویزیون هست که صورت میگیره که این چیزی عادی و طبیعیه و در تموم تلویزیونای جهان اصلاحیه ها هست ۴- مخلصم, شب خوبی داشته باشین. . .

نوشته دیگر :
با ثروتمندترین افراد دنیا در سال ۲۰۱۷ بیشتر آشنا شوید

 

محمد رضا گلزار و  اهمیت زمان

 

این هفته محمد رضا گلزار که پروژه سینمایی اش با بزرگان بالیوود چند ماهیه سر و صدای زیادی به پا کرده، درباره زمان نوشت. اون گفت:

زمان چیز بسیار عجیبیه. می دود، جلو میره و دوست داشتنی ترین آدمای زندگیت رو یا کهنه می کنه یا عوض. بعضیا یا تغییر می کنن یا حقیقت درونشون مشخص می شه.
زمان دیر یا زود به تو ثابت می کنه که کدامشون موندنی ان و کدامشون رفتنی. ما دعا میکنم زمان بگذره و دنیا پر شه از آدمای واقعی. آدمایی که نه زمان اونا رو عوض کنه نه زمین!

انگار جناب گلزار هم مثل جناب رادان، این هفته کمی از چیزی! ناراحت بودن!

کمی از دنیای هنرپیشهای سینما موقتا دور میشیم و به عالم بزرگان مستطیل سبز میریم که خبر بعدی رو از جادوگر فوتبال آسیا شروع می کنیم.

علی کریمی و کودکان کار ایران

علی آقای کریمی، جادوگر قبلی فوتبال آسیا و ارتش سرخ پوشان پایتخت، این روزا در اینستاگرام با مخاطبانش در ارتباطه و ۱.۲ میلیون دنبال کننده داره.
اون خیلی فعالیتی در اینستاگرام نداره اما پست هاش با استقبال طرفداران دو آتیشه پرسپولیس همراه می شه.علی کریمی معمولا خودش به ارائه مطالب خاص مثل پرویز پرستویی اقدام نمی کندو همیشه پستای مهم از سلبریتیای ایرونی اینستاگرام رو به اشتراک میذاره.

سلطان با ۳۷۲ هزار دنبال کننده

بعد از جادوگر سرخ پوشا، باید از سلطان قرمزا گفت. علی پروین این هفته هم در اینستاگرام فعال نبود و همونجوریکه در تصویر بالا مشاهده می کنین، به دیدن پژمان جمشیدی رفت واسه عرض تسلیت جهت درگذشت مادرش.

 

فرهاد مجیدی و توپ بازی در استخر

 

وقتی صحبت از بزرگان پرسپولیس می شه، نباید استقلالیا رو هم از یاد ببرم. فرهاد مجیدی، کاپیتان پر طرفدار آبی پوشان پایتخت، یکی از پر بیننده ترین صفحات رو بین استقلالیا داره و تعداد دنبال کننده هاش این هفته به هفت صد و نود و پنچ هزار نفر رسید. اون فقط ۵ صفحه رو فالوو کرده. در تصویر بالا می بینین که فرهاد مجیدی، در استخری مشغول به توپ بازیه و زیر اون نوشت:

I AM READY TO PLAY FOOTBALL AGAIN

بهاره رهنما

بهاره رهنما، یکی از بازیگران فعال سینما تئاتر و تلویزیون، از جمله سلبریتیای بالای ۲ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام هستش که فعالیت زیادی در این شبکه از خود نشون داده. ایشون جدید ترین پست رو به یکی از تصاویر هنری خود اختصاص داد و زیرش نوشت:

ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻓﮑﺮﺵ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺗﻮﯼ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﺗﻮ ﺍﺯ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽ ﺁﯾﯽ… ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺮﺳﺘﯿﮋ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﻗﺪﻡ ﺑﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﺭﯼ ﻓﻘﻂ ﮐﻤﯽ ﺟﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺗﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﻗﺪﻡ ﻫﺎﯾﻢ ﺁﻫﺴﺘﻪ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻗﺪﻣﯽ ﺍﻡ ﻣﯽ ﺭﺳﯽ ﻭ ﺑﺎ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﻧﺎﻓﺬﺕ ﻣﺮﺍ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﺮﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ!

ﺩﺭﺩ ﮐﻬﻨﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺍﻋﻤﺎﻕ ﻗﻠﺒﻢ ﺗﯿﺮ ﻣﯽ ﮐﺸﺪ ﻭ ﺭﻋﺸﻪ ﺍﯼ ﻣﯽ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ﺑﺮ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﻓﻘﺮﺍﺗﻢ. ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻮﯼ ﻋﻄﺮ ﻓﺮﺍﻧﺴﻮﯼ ﺍﺕ ﺭﺍ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﻡ ﮐﻪ ﺍﺯ ﮐﻨﺎﺭﻡ ﺭﺩ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺧﻄﻮﻁ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻟﺤﻈﻪ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﺩﺭ ﺫﻫﻨﻢ ﺛﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﻣﯽ ﺍﯾﺴﺘﻢ ﻭ ﺑﺮﻣﯽ ﮔﺮﺩﻡ ﻭ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻢ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﯼ! ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻢ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ! ﻣﻦ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﺩﯾﺮ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﯼ! ﭼﻘﺪﺭ ﺩﯾﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯼ! ﭼﻘﺪﺭ ﺩﯾﺮ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﻡ! ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻥ ﻫﺎ ﺳﺎﻝ ﻫﺎ ﭘﯿﺶ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻗﺪﻡ ﻫﺎﯼ ﺳﺴﺘﻢ ﺭﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻡ… ﺗﻮ ﺍﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﯼ ﺧﺪﺍﺣﺎﻓﻈﯽﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎً ﺑﺎﺯﮔﺸﺖﻫﺎ ﺑﺪﺗﺮﻧﺪ! ﺣﻀﻮﺭ ﻋﯿﻨﯽ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎ ﺳﺎﯾﻪ ﺩﺭﺧﺸﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻧﺒﻮﺩﺵ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮﯼ ﮐﻨﺪ!

اون این مطالب رو از کتاب آدم کش کور انتخاب کرده بود.

سحر قریشی ۴ میلیونی

۴ میلیونی شدن گذشته سحر قریشی در اینستاگرام دلیل شده بود تا هفته پیش ایشون عکس پروفایل رو به عدد ۴ عوض کنه.
اما این هفته دوباره تصویر خود رو روی پروفایل قرار داد. در تصویر بالا، جدید ترین پست خانوم قریشی در این هفته نمایش بود که در فرودگاه بین المللی تهران اونو در کنار سحر پاکدل نشون میده که قصد سفر دارن. اون از ۴ ساعت تاخیر در پروازش بیان ناراحتی کرد اما در این سلفی، خیلی ناراحت به نظر نمی رسه.

رضا عطاران و دراکولای دیجیتالی

رضا عطاران هنرپیشه طنز سینمای ایران، این روزا خیلی فرصت نمی کنه به اینستاگرام سر بزنه، اون در جدید ترین پست خود، تصویری از مارلون براندو، بازیگر مطرح سینمای قرن بیستم و هنرمند فیلم نوستالژیک پدرخوانده رو به نمایش گذاشت که مربوط به گریم مارلون در این فیلم بود. اون زیر این پست نوشت:

مارول براندو، قبل وبعدازگریم، پدرخوانده..کیف میکنى نیگاش میکنى

شیلا خداداد و ادب مرد به ز دولت اونه . . .

شیلا خداداد، این هفته به مناسبت مصرع: ادب مرد به ز دولت اونه، نوشت:

از بنیادی ترین و بهترین دروس و آموزهای عقیدتی و اجتماعی بوده و هست ، و پاکیزگی گفتار از ارکان بسیار مهم اخلاق حساب می شه.
بدیش اینه در روزای گذشته نشریه یالثارات ، با زیر پا گذاشتن حریم اخلاق و ندیده گرفتن عفت کلام، عبارات ناشایست و زشتی رو نسبت به سینماگران و خونواده ایشون به کار برده که فارغ از توجیه کلمه ای اون ،در عرف اجتماعی ، یکی از رکیک ترین و بیریخت ترین فحاشیای عادی در بین فرومایه ترین مردم حساب می شه . انتقاد سالم، سازنده و با ادب حق همه ارباب مجلات و رسانه های جمعیه اما بی حرمتی، افترا و بیریخت گویی در هر شکل و با هر بهونه و نیتی اصلا پذیرفتنی نیس.
انجمن بازیگران سینمای ایران پس از چند روز صبوری و با مشاهده نبود برخورد مناسب با این هجمه اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده آبرو رو واسه همه هنرمندان و خونواده ایشون محفوظ دونسته و برخورد قاطع مسولین قضایی و قانونی مربوطه با این بی حرمتی رو، کمترین انتظار هنرمندان می دونه . بیایید امروز که پدیده بیریخت و منحوس تروریسم در لباس دین ، خدمتگذاری شیطان می کنه و نفرین جهانیان رو به جون می خره، ما همه باهم حافظان شریف کلام مقدس خداوندی باشیم که به حرف و قلم قسم یاد می کنه .تا یادمون نره که ادب مرد به ز دولت اونه .

الناز شاکردوست و رونمایی از یه فیلم جدید

هفته پیش الناز شاکردوست از اکران فیلم انیمیشنی جدیدی به نام مبارک خبر داد. این هفته فقط الناز خانوم به سلفی ماشینی اکتفا کرد و نوشت:

خوشحالی یعنی داداش و آبجی خوبی داشته باشی . . ..