مرجع مقالات، آموزش و خبرهای خلاقانه و نوآورانه،آموزش ترفندهای کاربردی
خرید عمده چای شمال

خرید عمده چای شمال

خرید چای شمال چای یکی از گواراترین نوشیدنی‌ها است که نزد ایرانیان محبوبیت زیادی دارد. چای شمال ایران چایی با کیفیت، خوش رنگ، خوش عطر و لذیذ است که در سبد خانوار ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. محبوبیت بالای چای شمال ایران، سبب شده است که بازار چای‌های تقلبی نیز داغ باشد.

به همین دلیل است که خرید بهترین چای شمال می‌تواند تجربه خوشایندی را برای مصرف کننده ایرانی چای به همراه داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد چای ایرانی و بهترین و با کیفیت‌ترین چای شمال نکاتی را با خوانندگان در میان بگذاریم. اگر شما هم به این نوشیدنی سنتی ایرانی علاقه دارید با ما همراه باشید.

چای شمال

خرید چای شمال

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین چای‌ها نزد ایرانیان چای شمال است. مزارع چای در شمال کشور به ویژه در استان گیلان از جمله زیبایی‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شوند و این برگ‌های چای به عنوان محصولات کاملا ارگانیک و ایرانی جایگاه ویژه‌ای در میان علاقمندان به نوشیدنی‌های طبیعی دارند.

خرید چای شمال با توجه به مواردی چون کیفیت بالای چای، امکان تقلب در ترکیب چای ایرانی و خارجی، عدم شناخت دقیق چای با کیفیت و… چالش برانگیز به نظر می‌رسد. اما اگر مصرف کننده چای با ویژگی‌های چای با کیفیت آشنا باشد و قادر به تشخیص چای با کیفیت شمال با چای‌های خارجی یا بی‌کیفیت باشد مطمئنا خرید چای شمال یک تجربه لذت بخش و فراموش نشدنی خواهد بود.

چای شمال ایران در سه فصل بهار، تابستان و پاییز تولید می‌شود، فصل رویش و چینش چای نقش مهمی در کیفیت رنگ و طعم آن خواهد داشت. مهمترین ویژگی‌های چای شمال ایران که آن را از چای‌های خارجی متمایز می‌سازد عبارتند از:

  • عطر و طعم خوش و دلنشین
  • تلخ نبودن چای
  • ماندگاری بالا
  • رنگدهی عالی پس از دم کردن به شکل استاندارد

چای شمال انواع مختلفی دارد که به لحاظ شکل ظاهری، طعم و رنگ با هم فرق دارند. انواع چای شمال عبارتند از: چای سرگل شمال، چای ممتاز شمال، چای قلم ریز و قلم درشت شمال، چای شکسته شمال، چای باروتی یا کله مورچه‌ای شمال، چای بهاره شمال و خاک چای شمال.

هریک از این محصولات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که عامل اصلی تشخیص آن‌ها است. این ویژگی‌ها شامل همه ویژگی‌های فیزیکی و ظاهری، مدت زمان دم کشیدن، رنگ و عطر چای می‌شود.

چای شمال لاهیجان

لاهیجان شناخته شده‌ترین منطقه کشت چای در استان گیلان است. چای شمال لاهیجان به صورت کاملا سنتی تولید می‌شود. در مورد کشت چای به شکل صنعتی و انبوه نیاز به استفاده از کودها و سموم شیمایی برای بالا بردن کیفیت محصول است، ضمن این که بسیاری از مزرعه داران غربی برای برداشت محصول بیشتر ممکن است با اصلاح نژادی بوته‌های چای اقدام به تولید چای تراریخته کنند، اما در کوهستان‌های شهر لاهیجان امکان کشت و برداشت چای به شکل صنعتی وجود ندارد. بنابراین چایی که در این منطقه تولید می‌شود کاملا ارگانیک و فاقد کودهای شیمیایی مضر است.

مطمئنا این چای با کیفیت ایرانی از خواص درمانی بسیار برخوردار است ضمن این که از نظر عطر و طعم نیز دارای کیفیت بالایی است و هیچ چای خارجی قدرت رقابت با آن را ندارد.

چای لاهیجان از خواص بی‌شماری برخوردار است، از جمله خواص این چای می‌توان به ضد سرطان، ضد دیابت، افزایش متابولیسم، تقویت قوای ذهنی، تقویت کننده سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، کاهش استرس، از بین برنده بوی بد دهان و آرامبخش بودن اشاره کرد.

چای بهاره شمال

چای بهاره شمال نوعی چای سیاه است که همانطور که از نامش پیدا است در فصل بهار برداشت می‌شود. چای بهاره نسبت به سایر انواع چای از طعم و عطر بهتری برخوردار است. به گفته متخصصان این چای دارای ده تا بیست درصد طعم و رنگ بهتری نسبت به چای تابستانه و پاییز است. ضمن این که چای بهاره مزه گس یا تلخی کمتری نسبت به چای‌های تابستان و پاییز دارد.

نوشته دیگر :
بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدیو

چای بهاره از برگ‌های تازه و جوانه‌های بوته چای برداشت می‌شود. این چای اولین چین برداشت محسوب می‌شود و به همین دلیل نیز دارای خواص بیشتری است. زمان برداشت چای بهاره اردیبهشت ماه است.

چای بهاره بدون هیچگونه مواد افزودنی و شیمیایی تولید می‌شود و عطر و طعمی کاملا ارگانیک و طبیعی دارد. رنگ آن کاملا قرمز و خوش رنگ بوده و چایی دیر دم محسوب می‌شود. بنابراین با سریعا با دم کردن رنگ پس نمی‌دهد و در زمان کوتاه رنگ آن غلیظ نمی‌شود. هرچه برگ‌های چای بهاره درشت‌تر باشد کیفیت آن نیز بالاتر است.

چای بهاره با توجه به شکل ظاهری پیچیده و برگ‌های درشتی که دارد سریعا شناخته می‌شود. از مهمترین خواص چای بهاره شمال می‌توان به رفع خستگی و افزایش انرژی، کاهش ابتلا به دیابت، بهبود سلامت قلب و دستگاه گردش خون، بهبود سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از انواع سرطان، جوانسازی سلول‌های پوستی و خاصیت آنتی اکسیدانی، کاهش وزن و تناسب اندام، بهوبد وضعیت بهداشت دهان و دندان اشاره کرد.

قیمت چای شمال ۱۴۰۱

چای شمال چای با کیفیت و مرغوبی محسوب می‌شود به همین دلیل در مقایسه با انواع دیگر چای قیمت بالاتری دارد. در حالت کلی عواملی چون نوع چای، محل کشت، ارگانیک بودن، مرغوبیت و کیفیت، برند و نوع فرآوری چای از جمله مواردی است که در تعیین قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود.

قیمت چای شمال درجه یک

چای‌های درجه یک شمال، بهترین نوع چای محسوب می‌شوند و قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر چای دارند. با این حال باید به این موضوع نیز توجه داشت که چای درجه یک از نظر عطر، طعم، مزه و خواص نیز دارای مزایای بیشتری نسبت به چای‌های معمولی است.

کارخانجات چای شمال ایران

در اکثر شهرهای شمالی کارخانجات چای ایرانی دیده می‌شود. خرید چای به صورت مستقیم از کارخانه‌های چای در شمال ضمن تضمین کیفیت چای خریداری شده می‌تواند با قیمت کمتری نیز همراه باشد. البته خرید مستقیم از کارخانجات چای معمولا در حجم انبوه و به شکل عمده صورت می‌گیرد. یکی از مشهورترین کارخانجات چای در شمال کشور، کارخانه چای نورجعفری است که با بیش از ۶ دهه فعالیت از جمله شناخته شده‌ترین فعالان در عرصه برداشت و تولید چای شمال محسوب می‌شود.

قیمت چای ایرانی شمال

همانطور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم، قیمت چای ایرانی شمال به عوامل بسیاری بستگی دارد که مهمترین آن‌ها نوع چای، کیفیت چای، ارگانیک بودن، کارخانه و برند تولید کننده، میزان سفارشات و نوع فرآوری چای است.

خرید عمده چای شمال

اگر قصد دارید که چای با کیفیت شمال را در حجم انبوه و به شکل عمده خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود که به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارخانه چای وارد معامله شوید. کارخانه تولید چای نورجعفری از جمله کارخانجات مشهوری است که به صورت حضوری و آنلاین به عرضه چای با کیفیت ایرانی به صورت عمده مشغول است. برای خرید عمده چای شمال از کارخانه نورجعفری است کافی است به سایت این کارخانه مراجعه نموده و انواع چای را به همراه فهرست قیمت آن‌ها مشاهده نمایید.

جمع‌بندی

چای ایرانی به دلیل عطر و طعم بی‌نظیر و کیفیت بالایی که دارد از خواص بی‌نظیری برخوردار بوده و جایگاه ویژه‌ای نزد ایرانیان دارد. بهترین و با کیفیت‌ترین چای ایرانی را می‌توان در مزارع چای شمال کشور از جمله شهر لاهیجان تهیه کرد. مرغوبیت چای لاهیجان شمال و همچنین عطر و طعم بی‌نظیر آن از جمله مهمترین دلایل محبوبیت این انواع چای سیاه، سبز و سفید لاهیجان در دنیا محسوب می‌شود. چای ایرانی که در مزارع شمال پرورش پیدا می‌کند کاملا ارگانیک، سالم و طبیعی است که کمتر می‌توان مشابه آن را در دنیا یافت. برای خرید مرغوب‌ترین نوع چای ایرانی می‌توانید به سایت نورجعفری مراجعه کرده و به صورت مستقیم از کارخانه خرید کنید.