مرجع مقالات، آموزش و خبرهای خلاقانه و نوآورانه،آموزش ترفندهای کاربردی
در نهایت، کلید جدیدترین پوشش سقف شیبدار آشکار شد

در نهایت، کلید جدیدترین پوشش سقف شیبدار آشکار شد

 

هرگاه دوشبکه مسطح در کنار هم قرار گرفت (به موازات هم) و به وسیله المانهایی به هم متصل شوند، سازه بوجود آمده را شبکه دو لایه می نامندشبکه های دو و چند لایه برای دهنه های m الی 120m20 بطور معمول مورد استفاده قرار می گیرد.با این شبکه ها می توان فضای زیادی را بدون قرار دادن ستونهای میانی پوشش داد؛ولیکن باید سعی نمود که ستونها کمتر حذف گردندزیرا با حذف ستونها هزینه سازه بیشتر می گردد و سازه طراحی شده غیر اقتصادی می گردد.از شبکه های دولایه در امتداد عمودی نیز به عنوان بخشی از دیوار و یا با هر زاویه دلخواه دیگر استفاده می کنند.ارتفاع بین دو لایه برای فواصل بزرگ20/1تا 50/1 طول دهنه وزن هر متر مربع سازه فضاکار می باشد. بصورت کلی شرکت رایکا به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سقف های شیب دار در ایران با استفاده از تخصص و تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خبره خود بسته به موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت موجود و بسیاری از عوامل دیگر بهترین ورق های پوشش سقف دار را با جدیدترین و به روزترین طرح ها برای شما به ارمغان آورده است. ارزانترین پوشش سقف سوله

دتایل سازه فضاکار

شرکت پوشش بام تخت جمشید یکی از شرکت های با سابقه در اجرای انواع سقف شیبدار، سقف ویلا، سقف سوله و همچنین ساخت آلاچیق، ارائه دهنده انواع پوشش سقف شیبدار با تنوع مناسب می باشد که با اجرای پروژه های مختلف در سراسر کشور نام خوبی از خود به جا گذاشته است. شرکت ساختمانی پایدار پیشه با 45 سال سابقه کار در زمینه اجرای سقف شیبدار ، اجرای سقف کاذب کناف، ساخت و نصب سوله و خرپا و اسکلت فلزی ، پوشش سقف سوله ، طراحی دکوراسیون داخلی ، پیمانکاری بازسازی و نوسازی ساختمان و همچنین خرید و فروش ساندویچ پانل دیواری و سقفی و لوازم و ملزومات کناف و درب های ساختمانی ضد سرقت ، ضد حریق ، اتاقی چوبی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت در خدمت تمامی هموطنان گرامی می باشد. ابتدا صفحات چوبی او اس بی ( تخته osb ) بر روی زیر سازی فلزی نصب ، روی آن یک لایه عایق بخاربند باید انجام گیرد . سایبان یک سازه فلزی است که دارای یک سقف شیب دار است و در سالن های بدنسازی، تعمیرگاه ها، سازه های ساختمان و انبارها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و ساخت سایبان ها به دلیل کاربرد های صنعتی آن ها با ساختارهای دیگر کمی متفاوت است و تفاوت بین دانه ها و سایر سازه ها در این است که فریم های به کار رفته در ریخته شیب دار هستند و دهانه ها از ساختارهای دیگر بزرگتر هستند و همچنین لازم به ذکر است که از پروفایل های موجود در بازار نمی توان برای ساخت ریختن استفاده کرد، زیرا ابعاد ستون ها و تیرها بزرگتر است و به همین دلیل برای ساخت آن ها باید از تیرهای ورق استفاده کرد.

دستمزد پوشش سقف سوله

بنابراین با این فضا می توان یک دکوراسیون داخلی استثنایی را فراهم کرد، اتاقک کوچک یا اتاق زیر شیروانی لوکس فراهم کرد و با ایجاد تراس های با ویو عالی منظره ساختمان را به کلی متنوع کرد. ورق سقف شیروانی شینگل و سقف گنبدی بیشتر در سقف ویلاها و یا آلاچیق ، سردرب و پیشانی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این نوع پوشش به این صورت است که موادهای عایق را در میان لایهای از ورقهها قرار خواهند داد که اصطلاحا به آن پانل ساندویچی گفته میشود. لامپ الایدی فوق یکی از محصولات تولیدی شرکت «بروکس» (Burux) است که تحت عنوان مدل «A60-5322» به بازار عرضه میشود. توجه داشته باشید که خرپا ها عمدتا به عنوان عامل تقویت کننده در زیر یا پشت ارزهای دیگر از ساختمان ها به سقف ها پنهان می شود. همچنین سال ۱۳۸۹ در آمریکا به بالاترین حجم فروش و استفاده نسبت به دیگر پوشش های سقف دست یافت و به عنوان برترین پوشش سقف شیبدار معرفی شد. به عنوان مثال میتوانید به جای سقف شینگل و موزاییک، از درز جوشهای ایستا استفاده کنید.

از این مصالح در ساختمان سازی خود استفاده کنید بهتر است که با ویژگیهای آن آشنا شوید. شرکت ویلا مدرن تولید کننده مصالح سقف های شیبدار و اجرای سقف شیبدار با بهترین کیفیت. از خصوصیات دیگر سقف های شیبدار شینگل، رایکا سنگ ریزه ای، رایکا طرح مدرن و رایکا کلاسیک می توان به ساختار منحصر به فرد آنها اشاره کرد که به دلیل داشتن بافتی خاص و استفاده از سنگ ریزه ها، وزش باد و باران های شدید بر روی این سقف ها هیچ نوع صدایی را بر خلاف بسیاری از سقف های شیبدار قدیمی ایجاد نمی کنند. اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد پوشش سقف شیبدار ساندویچ پانل لطفا به بازدید از وب سایت ما. از دیگر مکان هایی که از مزایای این نوع پوشش ها در آنها می توان بهره برد باید به سالن های اجتماعات ،نمایشگاههای چند منظوره ،مراکز فرهنگی و هنری ،مصلی ها و مساجد،آشیانه ها هواپیماها،سالنهای صنعتی،انبارهای وسیع و انواع پایانه های مسافربری اشاره کرد.این نوع سازه ها به دلیل فرمهای بسیار متنوع از جمله گنبدی،چلیکی،قوسی،شبکه ای مسطح، دویا چند لایه و ..علاوه برکاربردوسیع دارای زیبایی های ویژه و جذابیت فراوان هستند که توام با دقت در اجرا و ارتقاء کیفیت فضا می باشند.در این نگارش تلاش براین است که با ارائه اصول اساسی مبتنی بر طراحی و ساخت با ذکر کاربری های فراوان آن در زمینه ورزشی با مطرح کردن انواع دیگر سازه های فضاکار مانند سازه های کش بستی و تاشو این مفاهیم به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

نوشته دیگر :
بام سبز

کاربردهای جدید و خلاقانه سازه فضاکار در کل محدوده انواع سازهها از جمله استادیومهای ورزشی، غرفههای نمایشگاه، سالنهای مونتاژ، پایانههای حمل و نقل، سوله هواپیما، کارگاهها و انبارها دیده میشود. عمدتا از این سقفها به دلیل ویژگیهای خاصی که دارند در مناطق شمالی ایران استفاده میشود. این باعث بروز مشکل دیگر میشود که آن هم نشت آب است. ۴. بازی با نور یا همان نورپردازی سازه فضایی، از دیگر مزایای زیبایی منحصر بفرد اسپیس فریمها است. همچنین با افزایش جمعیت جوامع بشری علاقه به داشتن فضاهای بزرگ بدون حضور ستون های میانی خواهان بسیار پیدا کرده است .در این راستا از اوایل قرن حاضر تعدادی از متخصصین مجذوب قابلیت های منحصر به فرد سازه های فضاکار گشته و پاسخ بسیاری از نیاز های جدید را در این سازه ها جسته اند و البته به نتایج بسیار مثبتی دست یافته اند . روش نصب منحصر به فرد و ساختار همپوشانی و قفل شدنی تایل ها در یکدیگر باعث شده است که تایل های دکرا که در بدترین شرایط آب و هوایی دوام آورند و در برابر آتش و طوفان های شدید همراه با باران های سیل اسا، حتی زلزله به نحو احسن عمل نماید و با این حال سقف های ساخته شده از تایل های دکرا با وزن 7کیلوگرم در هر متر مربع جز سبک ترین سقف های موجود می باشد.

وجود7کیلوگرم وزن در هر متر مربع باعث می شود که این پوشش سقف وزنی به مراتب کمتر از محصولات مشلبه را تحمل کند. این سقفها جنسی از قیر فرآوری شده داشته که این قیر میتواند از مشتقات نفت، سیلیس و … پروژه های انجام شده توسط شرکت ویلا مدرن که نشان دهنده توانایی و خلاقیت این گروه صنعتی می باشد. 8 پوشش ارگانیک: آخرین لایه سطح زیرین تایل بوده که سازگاری محصول را با محیط زیست فراهم می نماید. این محصول تولید ملی بوده و با استفاده از نیروهای کارآزموده و آخرین تجهیزات ساخته شده است. سپس پوشش سقف شیروانی ( شینگل ) با میخ مخصوص نصب می گردد . برای نصب آنها اول پشم شیشه را مانند توری مرغیها باز کرده و ورقها را به گونهای که از تاج شیروانی تا آبرو ادامه داشته باشد را روی پشم شیشهها قرار داده و توسط دریل، پیچ خودکار، واشر قیری و قابلمهای اقدام به نصب ورقها به پروفیلهای زد مینماییم.

با توجه به انتخاب منطقه ی ویلایی با متریال های متنوع پوشش داده میشوند. استفاده از سازه فضاکار در پایانهها و سالنهای فرودگاهی، منجر به حذف ستونهای متعددی شده و هزینههای اجرای فونداسیون و ستونگذاری را به شدت کاهش داده است. در بیشتر کابل هایی که در سازه سقف ساختمان ها به کار می روند نسبت ارتفاع به دهانه 1:8 تا 10:11 است. با ساخت ویلا و سقف های شیبدار و ایجاد شیروانی سقف در این مناطق حداقل در زمان تعطیلات در این مکان های خوش آب و هوا و به دور از آلودگی مستقر می شوند تا هم تفریحی برای خانواده صورت گیرد و هم استراحت لازمه انجام شود که در زمان مناسب و با انرژی به سره کار خود برگردند. همینطور نصب پوشش شینگل بر روی سقف های شیروانی به آسانی انجام می شود که افراد باید در انتخاب پوشش مناسب برای سقف شیبدار به آن توجه کنند. 7 روکش اپوکسی: لایه سطح زیرین تایل بوده که باعث بالا بردن مقاومت ورق ها در برابر بخار آب و یخ زدگی می شود. پوشش سقف شیبدار طیف وسیعی دارد، امروزه محبوب ترین پوشش ها برای سقف شیبدار را پوشش شینگل، دکرا، تایل سنگ ریزه، تایل رایکا، تایل طرح کلاسیک، بام تایل طرح کلاسیک، ورق گالوانیزه رول فرمی شکل، مترو تایل، آندولین و آندو ویلا، سفال و غیره تشکیل می دهند.