از خطرات باورنکردنی انبه چه می دانید؟ | طب ایرانی

به گزارش ایران نازحدود چهار هزار ساله که انبه بخشی از رژیم غذایی بشر رو تشکیل میده. درخت انبه در نواحی استوایی رشد کرده و میوه های آبدار و مغذی  تولید می کنه. افراد می تونن انبه رو به تنهایی خورده و یا به همراه سالاد و دسر مصرف کنن. انبه تازه کم کالری بوده و شامل مواد به درد بخور و مغذیه.

 

انبه شامل ترکیبات مفیدی مثل گالوتاننها، آلفا کاروتن، بتا کریپتوکسانتین و چیزای دیگه ای به جز اینا بوده و بنظر می رسه که، این ترکیبات واسه پیشگیری از دچار شدن به چند نوع از سرطانا به درد بخور باشن. ویتامین آ و بتاکاروتن موجود در انبه به تقویت دید چشم های شما کمک می کنه و ویتامین ب ۶ اون به کنترل

 

هموسیستئین ( یه جور آمینو اسید ) در خون کمک می کنه.دقت کنین که آمینو اسید بالا در خون خطربیماریای قلبی و سکته مغزی رو زیاد می کنه. فیبر موجود در انبه سرعت آزاد شدن قند در خون رو کم می کنه، با اینحال چون انبه شیرینه، گزینه خوبی واسه افراد گرفتار به دیابت نیس.

 

ارزش غذایی انبه

 

•قبل از انکه به فایده های درمانی خوردن انبه در هر روز بپردازیم ، اجازه بدین که به ارزش غذایی این میوه عجیب و غریب بپردازیم. اندازه مصرق انبه تو یه روز یه فنجون (حدود ۲۲۵ گرم) پیشنهاد می شه. لیست زیر نشون می ده که یه فنجون انبه در روز چه مقادیر از انرژی و چند درصد از مواد مغذی لازم در هر روز رو واسه شما تامین می کنه.۱۰۵ کالری•۷۶ درصد ویتامین ث (آنتی اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی)

 

•۲۵ درصد ویتامین A (آنتی اکسیدان و تقویت کننده بینایی)•۱۱ درصد ویتامین ب۶ هم اینکه بقیه ویتامینای ب (کمک به کارکرد مغز و پیشگیری از بیماریای قلبی)•۹ درصد مس (مس یه عامل مهم واسه گلبولای قرمز خونه)•۷ درصد پتاسیم (جلوگیری از ضعف و خستگی)•۴ درصد منیزیم (تقویت سیستم ایمنی و ساخت استخون)

 

 

خواص و فواید درمانی انبه

 

هرکسی که بخواد وزن کم کنه، می تونه سراغ این میوه خوشمزه هم بره، چراکه نه فقط کالری کمی داره، بلکه شامل مواد مغذی کافی بوده و احتیاجات بدن رو تامین می کنه. اگه مصرف کالری روزانه خود رو محدود کردین، مصرف خوراکی های شامل مواد مغذی لازم بوده و انبه یکی از اونا هستش. بعضی از خواص و فواید انبه شامل:

 

پیشگیری از سرطان: تحقیقات نشون میده که ترکیبات آنتی اکسیدان درون انبه از دچار شدن به سرطان روده، سرطان سینه، سرطان خون و سرطان پروستات جلوگیری می کنه. کاهش کلسترول: انبه شامل مقادیر بالای فیبر، پکتین و ویتامین C بوده و به کاهش کلسترول کمک می کنه.

 

پاکسازی پوست: انبه هم به شکل خوراکی و هم به شکل مالیدنی روی پوست واسه پوست به درد بخور بوده و جوشای صورت رو نابود می کنه.سلامت چشم: یه فنجون انبه خرد شده ۲۵ درصد از اندازه لازم بدن به ویتامین A رو برطرف کرده و باعث بهتر شدن بینایی، خشکی چشم و شب کوری می شه.

 

افزایش توان جنسی: انبه منبع بسیار خوبی از ویتامین E هستش. مقدار متعادل انبه در مورد میل جنسی به درد بخوره.تقویت گوارش و هضم غذا: فیبر موجود در انبه به هضم و دفع غذا کمک می کنه.کمک به تحمل گرما: گرفتن آب میوه انبه و مخلوط کردن اون با آب و شیرین کننده، به خنک کردن بدن و جلوگیری از آسیب دیدن اون کمک می کنه.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن: اندازه بالای ویتامین C و A در انبه و هم اینکه نوعای جورواجور کارتنوییدها، سیستم ایمنی بدن شما رو قوی و سالم نگه می داره..اسید فولیک: فولات یا اسید فولیک  واسه بارداری سالم و پیشگیری از مشکلات مادرزادی حیاتیه. هم اینکه فولیک اسید از سقط جنین هم جلوگیری می کنه.

 

 

خطرات و احتیاطات درباره انبه

 

• اگه به پلاستیک خام حساسیت داشته باشین، این احتمال هست که به انبه و مخصوصا انبه کال هم حساسیت بدین. این عکس العمل به خاطر وجود اسیدآناکاردیکه.

 

• پوست و عصاره انبه شامل اوروشیوله، ماده شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می تونه در بعضی افراد ایجاد حساسیت کنه.

 

• بعضی دلالان و فروشندگان، واسه رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می کنن که ممکنه مشکلات جدی واسه سلامتی بسازه، به خاطر همین بهتره از انبه ارگانیک استفاده کنین. اگه انبه خریداری شده شما ارگانیک نیس، قبل از مصرف عالی اونو بشورید یا یه شب در آب خیس کنین.

 

•  مراقب باشین چون پتاسیم زیاد، واسه افراد سن و سال دار و کسائی که به مشکلات کلیوی دچار هستن مناسب نیس (پتاسیم بر تعادل مایعات در بدن تاثیر می گذارد و با در نظر گرفتن افزایش سن، کلیه ها کمتر قادر به حذف پتاسیم از خون هستن). باید در به کار گیری انبه واسه این افراد احتیاط کرد.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش طب سنتی و گیاهان دارویی | خواص عرقیات سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Theme BCF By aThemeArt - Proudly powered by WordPress .
BACK TO TOP