از جوانه‌ی گندم تا شکلات سیاه برای سلامت موها | تغذیه سالم

از جوونه ی گندم تا شکلات مشکی واسه سلامت موها

در این مطلب چند ماده غذایی معرفی می کنیم که باعث تقویت ریشه موهاتون شده و سلامت و سرحالی اونا رو تضمین می کنه.

خیلیا بیشتر وقت خود رو در آرایشگاها می گذرونن به امید اینکه موهاشون سرحال باشه و برق بزنه. خیلیا هم هزینه های زیادی رو صرف خرید شکلای جور واجور شامپوها، رنگ مو، سرم مو و چیزای دیگه ای به جز اینا می کنن تا موهاشون قشنگ تر باشه. اما باید بدونین که قبل از هر کاری باید به فکر تغذیه موهاتون باشین اونم با مصرف مواد غذایی مناسب. پوست سر به مواد مغذی زیادی نیاز داره تا موها خوب رشد کنن و سالم بمونن. در بعضی موارد ریزش مو به دلیل کمبود مواد مغذی اتفاق می افته. در این مطلب چند ماده غذایی معرفی می کنیم که باعث تقویت ریشه موهاتون شده و سلامت و سرحالی اونا رو تضمین می کنه.

 

جوونه ی گندم و غلات دیگه

به نظر کارشناسان علاوه بر پروتئین، ویتامینای گروه B هم واسه رشد و حفظ زیبایی موها بسیار موثر ند. ویتامینای ب کمپلکس می تونن باعث کنترل ترشح سبوم در ناحیه پوست سر شن و گردش خون رو در ریشه موها تحریک کنن. به خاطر همین هم ریشه موها قوی شده و ساقه موها نورانی تر می شن.

جوونه ی گندم پر از ویتامینای گروه B هستش که به زیبایی موها خدمت بزرگی می کنه. البته نباید از غلات دیگه غافل شید. پیشنهاد می کنیم که روزانه ۴ تا ۵ سهم غذایی از غلات کامل (سبوس دار) بخورین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این غلات علاوه بر دارا بودن این ویتامینا پر از فیبرها هم هستن که به هضم غذا کمک کرده و احساس سیری طولانی یه مدت ایجاد می کنن.

حبوبات

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Theme BCF By aThemeArt - Proudly powered by WordPress .
BACK TO TOP