از تخمه طالبی براحتی نگذرید | سبزیجات

طالبی منبع ویتامینAست شامل مواد مغذی به درد بخور دیگری مثل پتاسیم، فولات، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین هایB۶،B۳،B۵ وB۱ه.از این رو منبع تغذیه ای مفیدبرای کودکان و نوجوانان و حتی نوزادانه!

از تخمه طالبی در کشورای خاورمیانه و چین به عنوان تنقلات استفاده می شه. براساس تحقیقی که در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده، عصاره تخمه این میوه دارای ۳.۶ درصد پروتئین، ۴درصد چربی و ۲.۵درصد کربوهیدراته که با ترکیب تغذیه ای شیر سویا مشابهه. محققان این دانشگاه فکر می کنن، شیر به دست اومده از تخمه طالبی رو می توان جانشین با ارزش شیر سویا حساب کرد. هم اینکه این ماده واسه نوزادان هم خوبه.

به نقل از سایت «ehow»، تخم و شبکه تور مانندی که دور اون هستش، غنی از فیبر و واسه روده ها خیلی خوبه.

خلط اضافه و احتقان رو دفع می کنه.

تخمه این میوه پر از ویتامین A و C هستش.

پروتئین موجود در اون، در حفظ سلامت مو و ناخن موثره.

پروتئین موجود در اون در ساخت آنزیم ها و هورمون های موردنیاز بدن، موثره.

منبع عالی آنتی اکسیدان از جمله ویتامین C و E هستش. آنتی اکسیدان احتمال بروز سرطان رو کاهش می دهد.

آنتی اکسیدان های موجود در اون کلسترول خون رو کاهش می دهد.

 

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Theme BCF By aThemeArt - Proudly powered by WordPress .
BACK TO TOP